services mood

Fra service til salgskanal

Uddannelse af kundeservicechef

Uddannelse af kundeservicechef

Kursusformål:

  • At udvikle og videreuddanne kundeservicechefen således denne er klar til de nye ændringer i afdelingen.
  • At øge motivation til de interne kunderådgivere og teamledere igennem kundeservicechefen, samt sikre de nye tiltag kan implementeres og fastholdes efter endt kursus.
  • Kurset vi være baseret den ledelsesmæssige del af jobbet som kundeservicechef, således denne får svar på de specifikke udfordringer i forbindelse med den daglige ledelse.

 

Indhold
Kurset indeholder nogle af de mest gennemprøvede og effektive teknikker inden for ledelse og kundeservice. 

Selve dagen vil bygges omkring de interne opgaver og udfordringer. Under kursusdagen vil de enkelte målepunkter blive opstillet således det efterfølgende kursus let og enkelt kan fastholdes i hverdagen.   

Indhold i hovedtræk              

  • Gennemgang af afdelingen
  • Afklaring af udfordringerne i forhold til den nye strategi
  • Plan for gennemførelsen
  • Praktisk ledelse af teamledere/kundeservicemedarbejdere
  • Forventninger til det følgende kursus
  • Opbygning af den gode arbejdsdag
  • Attention og rollen som kundeservicechef
  • Udfordringer i hverdagen
  • Roller/modeller
  • Medarbejder typer, hvordan skal de behandles (empati)
  • Styring af aktiviteten i løbet af dagen
  • Daglig motivation, samt løft til dem som hænger
  • Genoprette dalende motivation
  • Fang signalerne
  • Konfliktløsning
  • Mersalg målinger/rapport og opfølgning på resultater
  • Afslutning på dagen og plan for kurset gennemføres

 

Udbytte
Efter kurset vil kundeservicechefen være i stand til professionelt at lede og træne teamleder/kundeservicemedarbejderne. Kundeservicechefen vil være i stand til at fokusere på motivation og konflikthåndtere med medarbejderne således relationer og samarbejde bevares.  

Kontakt Casper Dreymann, hvis du vil vide mere om vores kurser. 
Tlf: 8220 2400